2014. okt 26.

Egy másik kedvenc tészta – Kéksajtos-szárított paradicsomos tészta

írta: Züminyúl
Egy másik kedvenc tészta – Kéksajtos-szárított paradicsomos tészta

Megint egy egyszerű és gyors tésztával készültem nektek, akkor kreáltam amikor baráti vacsorára hívtam többek közt Buttercupcake barátnőmet is. Én imádom a kéksajtot és a szárított paradicsomot, gondoltam összehozom őket, íme a végeredmény.

 Négy főre szükség lesz:

20dkg kéksajtra – bármelyik amelyik szimpatikus, én jó kéket szoktam választani

100ml főzőtejszínre

Egy nagy marék olajban érlelt szárított paradicsomra

Egy tucat kapribogyóra – elhagyható

Két gerezd zúzott fokhagymára

Pármai sonkára, ha szeretnénk hozzá egy kis húst is.

 

Tegyük fel a vizet a tésztának forrni. Amíg a víz csinálja a dolgát, vágjuk a kéksajtot kis kockákra és keverjük össze a tejszínnel – a sajt elvileg átadja kékes-szürkés színét a tejszínnek, ne lepődjünk meg. Egy serpenyőben pirítsuk meg a pármai sonkát ha van, és tegyük félre. Ugyanebben a serpenyőben pirítsuk meg kis olivaolajon a szárított paradicsomot a fokhagymával és a kapribogyóval, majd adjuk hozzá a tejszínes-sajtot szószt. Főzzük forrásig, majd mérsékeljük a tüzet kicsire és hagyjuk forrón amíg a tészta megfő. Szűrjük le a tésztát, adjuk hozzá a mártáshoz, keverjük hozzá a darabokra tépdesett sonkát is ha van. Vigyázzunk hogy a tészta ne legyen túl sok a mártáshoz képest. Kóstolás után sózzuk ha szükséges. Tálaljuk kevés parmezánnal, frissen őrölt borssal és néhány levél rozmaringgal a tetején!

bluecheese pasta.jpg

Szólj hozzá

olasz tészta