2015. jún 20.

A Miniburger-Kísérlet!

írta: Züminyúl
A Miniburger-Kísérlet!

Mindez egy panini-grillezőn, bent az étkezőben, saját készítésű zsömlékkel.

dsc_0984.JPG

Ma főpróbáltunk berlini életünk eddigi legkomolyabb vendégjárásához, és azt hiszem egész jól sikerült. Nem is húzom az időt, íme itt van mit alkottunk! Jah ezt nem kétszemélyes feladat lenne mindet megenni, de mivel a nyúl vega, ketten voltunk 12 minire. Ki is fogott rajtunk.

Zsömlék, eredetileg 6 nagy darab lesz belőle, én elfeleztem őket így 12 kicsi lett:

400g teljes kiőrlésű liszt

20g élesztő

8g só

250-260ml melegvíz (ami a csapból jön legmelegebb, az a legjobb)

Opcionális ízesítések, egész adagra számolva (én harmadoltam, háromféle zsömlét csináltam):

120g camambert sajt (tehát 40g nálam egy harmadba)

80g olívabogyó, apróra vágva

80g bármilyen mag: tökmag (nekem 30g volt a következő harmadban ebből), mák, napraforgó mag, fenyőmag, kesu, szezám, stb.

100g sült hagyma (harmadikként ilyet készítettem, szintén 30gmal)

100g ropogósra sült bacon, apróra vága

80g szárított paradicsom

100g szárazkolbász vagy chorizo apróra vágva

és bármi fűszer kb 1 evőkanállal (curry, zöldek, paprika, tintahalkivonat, kurkuma, tört chilli)

Lisztet, élesztőt, sót összekevjük, felöntjük vízzel, először csak 250ml-rel, aztán még egy nagyon kicsit, könnyű de nem ragacsos tészták kell kapni. Jól átdagasztjuk. Háromfelé vesszük, külön hozzájuk gyúrjuk a háromféle extrát (nálam camambert, hagyma, tökmag). Mindegyikből négy-négy kis gombócot gyúrunk, sütőpapírral kibélelt tepsibe pakoljuk őket, letakarjuk soksok tiszta konyharuhával és a lakás legmelegebb zugába tesszük őket 45 percre. Ezután 210 fokra melegítjük elő a sütőt, a zsömléket megkenjük szépen tojássárgával amit pici vízzel hígítottunk. A tetejükre tehetünk magokat. 15-20 perc alatt megsülnek, szép pirosnak kell lenniük. Tömörek lesznek, de kívül ropogósak, belül foszlósak, mi így szeretjük őket, nem a szivacs-zsömlék amiket a boltban lehet kapni.

dsc_0980.JPG

A husi:

500g darált marhahús, sózzuk-borsozzuk, lehet ezt is háromfelé szedni és négy-négy mini húspogácsát gyúrni: nekem zöldfűszeres, chillis és natúr lett. (lábjegyzet: ha van nyulunk, friss bazsalikomból bátran számoljunk rá, nyulunk lelkesen elfogyasztja majd a maradékot.) Formázzunk 12 kis lapos fasírtot és tegyük hűtőbe őket felhasználásig.

dsc_0976.JPG

És persze a belevalók - igazából bármi ami megmozgatja az ízlelőbimbókat:

bacon, sonka, csemegeubi-szeletek, apróra vágott hagyma, lehetvékony paradicsom, marinált paprika, cheddar, camambert, kéksajt, ementáli sajt, jalpeno, római saláta, mangó ésatöbbi.

zöld pesto, piros pesto, curryszósz, mangószósz, bbq szószok, snidlinges tejföl, fokhagymás vaj, majonéz, ketchup, mustár, chipotle szósz, stb.

A panini grillt azért imádom mert a) egyszerű a kedvenc cubanos szenyómat elkészíteni vele b) mindent meggrillezek vele bent a konyhában is akár, és eddig nem csalódtam. Most is a kihűlt, félbe vágott zsemléket belső felükkel lefelé rárakjuk a forró grillre, majd a mini húspogácsákat meglocsoljuk picike oliva olajjal és őket is a grillre fektetjünk. Bacont, paprikát, sonkát, bármit pakolhatunk mellé. Csukjuk rá a grillező tetejét. Innentől már csak művészet. Én a megpirult zsömléket szeretem megkenni a fokhagymás vajjal, szeretem ha a hús picit rózsaszín belül (ezért elég egy perc nekik a grillen). Néhány alkotást találtok alább! Mellé a szokásos mangó-zöldalma-angolzeller salátát ettünk (csíkokra vágott zeller, zöldalma, mangó fél citrom levével, fél teáskanál sóval és egy teáskanál barnacukorral összekeverve hmmm isteni!!). Mindenki miniburger-kísérletre fel!!

Szólj hozzá

burger főzőcske evészet